Bitkisel dermakozmetik ürünleri ile bilinen B’IOTA Laboratuarları’nın yaptığı pazar araştırması, Türk kadınlarının kişisel gelirinin AB ortalamasının çok altında olması, kozmetik kullanımında Avrupalı hemcinslerine göre geri kalmalarında başlıca faktör olarak belirlendi.KOZMETİK PAZARI BÜYÜYOR
Ancak araştırma sonuçları Türkiye’deki kozmetik pazarının geliştiğini ve yıllık 1.5–2 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını ortaya koydu. Dünya genelinde ise bu hacim 150-200 milyar dolar dolayında seyrediyor. Türkiye pazarı, dünya kozmetik pazarının şu anda sadece yüzde 1’ine denk gelirken, bu pazarın da yüzde 70’ini ithal, kalan yüzde 30’unu ise yerli ürünler oluşturuyor.
Tüy dökücü ve ağda pazarı da kozmetik içinde dünya genelinde yaklaşık 21 milyon dolarlık bir paya sahip. Amerika’da kozmetik pazarı büyüklüğü 40 milyar dolar, Avrupa’da ise 65 milyar Euro düzeyinde bulunuyor.AVRUPALI KADINLAR KENDİLERİNE BAKIYOR
Avrupa’da kişi başına düşen kozmetik harcaması 149 Euro, ABD’de de 150 dolar olurken, Türkiye’de ise kişi başı harcama sadece 17.5 Euro (kişisel temizlik ürünleri olan şampuan, sabun, diş macunu gibi) düzeyde kalıyor.
Ancak araştırma sonuçları Türkiye’deki kozmetik pazarının geliştiğini ve yıllık 1.5–2 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını ortaya koydu. Dünya genelinde ise bu hacim 150-200 milyar dolar dolayında seyrediyor. Türkiye pazarı, dünya kozmetik pazarının şu anda sadece yüzde 1’ine denk gelirken, bu pazarın da yüzde 70’ini ithal, kalan yüzde 30’unu ise yerli ürünler oluşturuyor.
Tüy dökücü ve ağda pazarı da kozmetik içinde dünya genelinde yaklaşık 21 milyon dolarlık bir paya sahip. Amerika’da kozmetik pazarı büyüklüğü 40 milyar dolar, Avrupa’da ise 65 milyar Euro düzeyinde bulunuyor.AVRUPALI KADINLAR KENDİLERİNE BAKIYOR
Avrupa’da kişi başına düşen kozmetik harcaması 149 Euro, ABD’de de 150 dolar olurken, Türkiye’de ise kişi başı harcama sadece 17.5 Euro (kişisel temizlik ürünleri olan şampuan, sabun, diş macunu gibi) düzeyde kalıyor.
Türk kadınının henüz sadece yüzde 3'ü kozmetik kullanıyor. Avrupa’da ise bu oran yüzde 47. Uzmanlar, bu durumu Türkiye’de kişisel gelirin AB ortalamasıyla kıyaslandığında çok düşük olmasına bağlıyor.YUNAN KADINI TÜRK HEMCİNSİNE FARK ATIYOR
Batı Avrupa’da makyaj malzemesine yılda 13.6 milyon dolar harcanıyor. Yunan kadınları kişi başına kozmetik harcamasında Türk kadınına fark atıyor. Komşunun kadını makyaj malzemesi için yılda 8 milyon doları gözden çıkarıyor. Türkiye’de bu rakam 1.8 milyon dolara iniyor. Bu rakamlar aynı zamanda Türkiye’nin gelecekte kozmetik konusunda ne kadar büyük bir potansiyele sahip olduğunu ortaya koyuyor.
Tüm kadınların en büyük estetik derdi ise istenmeyen tüyler. Türkiye’de kadınların yüzde 90’ı hala evde ağda yapmayı tercih ediyor. Avrupa’da ise tüy dökücü köpükle ağda yer değiştirmiş durumda. Avrupalı kadınların yüzde 90’ı tüy dökücü köpük kullanıyor. Pürüzsüz bir tene sahip olmak için kadınlar ortalama 35 yıl boyunca yaklaşık 650 saat harcıyorlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder